razgovarali u Sarajevu, 14. veljače 2007.
Kao što je davne 1986. gotovo bilo čudo da su u tadašnjoj Jugoslaviji Amir Vuk Zec i Mirko Marić Mara dobili republičku nagradu Borbe za arhitekturu za svoju Zlataru na sarajevskoj Baščaršiji (nagrada Borbe je tada za arhitekte u Jugoslaviji imala značaj kakav danas ima nagrada “Mies van der Rohe” za arhitekte u Europi), tako je i danas gotovo čudo da u ovakvoj poslijeratnoj Bosni i iz nje djeluje, stvara, napreduje, ostvaruje zapaženo arhitektonsko djelo uskoro pedesetogodišnji isti onaj Zec iz “hiljadu devetstotina osamdeset i šeste”. Ta silna produkcija u kojoj ima sjajnih, inspirativnih, lucidnih djela, u kojoj ima i komercijalnih projekata i u kojoj se nađe nečega što vam se neće dopasti zaslužuje pažnju, izlazak i valorizaciju na, kako se to kaže, otvorenu, širu, publicističku, kritičku scenu. Tko nije bio u Bosni možda će teško razumjeti težinu zadatka da se stvori i dalje stvara takvo arhitektonsko djelo. Zato poručujem svima koji nisu nakon rata iz devedesetih proveli bar nekoliko dana u Sarajevu, oko njega i šire neka mi povjeruju da se isplati otići upoznati taj svijet i te ljude i na pravi način vidjeti Amirovu arhitekturu i kontekst njenog nastanka. A kad sretnete Amira, možda vam se učini da je zec - ali on je vuk, dobri vuk koji na najbolji način koristi i uživa u svojoj prirodi, u svom okruženju.
P.S. Nadam se da će netko od kritičara iz svijeta otkriti džamiju na Bjelašnici!!
Andrija Rusan
ORIS: Obilazeći s vama Sarajevo, primijetili smo da pokazujete veliko poznavanje, senzibilitet i ljubav za kontekst; to sigurno ima veze s vašim formativnim godinama.
Zec: 80-tih završavam fakultet u Sarajevu kao student prof. Zlatka Ugljena. Tih godina, pred Olimpijadu njegova arhitektura doživljava procvat u Bosni, a tada se i grade kapitalni Ugljenovi objekti – hotel “Ruža” u Mostaru, kazalište u Zenici, džamija u Visokom. Za džamiju je dobio Aga Khanovu nagradu. Ja nikada nisam radio u nekom projektnom birou. Jedan od mojih prvih izazova su bili mali interijeri kao što je “Miris dunja”, gdje dotičem riječ miris. Prostori imaju miris, kontekst.